BlocComerç

Urly Flamenca: la meca de la moda flamenca a Tarragona

Úrsula Marín i Jordi Valderrama són els encarregats de portar l’última novetat de la moda flamenca a Tarragona. Tots dos són els…

25/11/2020

Úrsula Marín i Jordi Valderrama són els encarregats de portar l’última novetat de la moda flamenca a Tarragona. Tots dos són els propietaris d’una botiga que, en cinc anys, ha passat d’un local de 18 metres quadrats a un altre de gairebé 200. «Les coses han anat bé», reconeixen. Urly Flamenca és el nom de l’establiment que van idear l’any 2015, i que ha agafat el relleu a clàssics del flamenc a la ciutat com «la Trini» de Bonavista.

A Urly Flamenca s’hi poden trobar vestits per romeria, fira i ball. També, tot tipus de complements elaborats a mà. «Apostem pel producte nacional i artesà», recalca Marín. Ella i el seu soci han realitzat desenes de viatges a Madrid i Andalusia en busca dels millors proveïdors i els dissenys més actuals. «Una vegada a Sevilla em van voler vendre vestits d’una temporada anterior perquè deien que els catalans sempre se’ls emportaven. Jo m’hi vaig negar, perquè aquí volem l’última moda igual que a Andalusia», expliquen entre riures els propietaris.

A més, aprofiten la distància amb el nucli fort del flamenc a Espanya per aconseguir preus més reduïts. «Aquí et venem un vestit per 100 euros quan al centre de Sevilla, el mateix model, et costa més del doble», defensa Marín. Això ha ajudat els tarragonins a voler apostar pels dissenys més nous, un costum que, segons els socis d’Urly Flamenca, «abans no existia».

Úrsula Marín i Jordi Valderrama somriuen a l’interior d’Urly Flamenca, la seva botiga al barri de Torreforta.

Torreforta continua sent el seu barri. Els veïns els van veure néixer al costat del Mercat, i ara els acompanyen en aquesta segona etapa, ja més grans, al número 1 del carrer Illes Balears. I la grandària no només es deu als metres quadrats del local: després de detectar que la pandèmia mundial els anava a afectar moltíssim —la temporada forta del flamenc arriba a la primavera—, van obrir una altra línia de producte, ara sota el nom d’Urly Moda. «Tant de temps a casa ens va fer pensar i vam elaborar un petit estudi de mercat. Sense pensar-ho dues vegades, vam tirar-nos a la piscina», recorden.

La nova línia de moda està protagonitzada per les talles grans, una opció que, assegura Marín, «no és fàcil de trobar a Tarragona». A més, segueixen cuidant l’elaboració del producte i la qualitat. L’impuls a aquesta nova via de negoci l’han donat amb les xarxes socials, un àmbit que s’havia convertit en una «assignatura pendent». Ara, però, mantenen uns perfils dinàmics amb diverses publicacions a la setmana. «Gràcies a això hem incrementat la venda per Internet i hem pogut ampliar la nostra clientela», expressa Valderrama. Ara, compten amb clients de Saragossa, Castelló, Lleida o Tortosa.

L’objectiu a curt termini és poder superar la pandèmia. «No tancar és el que més ens preocupa», expliquen resignats. Tot apunta que podran aconseguir el seu propòsit i, per tant, encarar el segon repte: seguir creixent a les xarxes socials per poder ampliar encara més el seu públic. 

Text i fotografies: Carlos Domènech Goñi



1 Comentari

  1. Úrsula Marín
    26/11/2020 Respon

    Muchísimas gracias!!!
    Me encanta ????????????????
    Ha resumido a la perfección nuestra historia y trayectoria

Respon a Úrsula Marín Cancel