Una de les coses que fa de l’Amfiteatre de Tarragona un recinte excepcional és que, amb un cop d’ull, hi veus materialitzat, sense massa esforç, el pas del segles. I aquesta no és una afirmació més o menys metafòrica, sinó una evidència: tots podem veure com l’el·lipse reconstruïda del recinte romà contrasta vivament amb la verticalitat i l’horitzontalitat de la basílica i de l’església romànica que se situen just a l’espai martirial de Fructuós, Auguri i Eulogi.
Precisament, el fet de contenir sediments històrics de gran importància conservats en tants pocs metres quadrats és el que va convertir el recinte en Patrimoni Mundial de la Humanitat l’any 2000 i també el que ha impactat més al fotògraf i videocreador Rubén Perdomo, que no s’ha quedat només en el primer cop d’ull i, a banda d’aprofundir en els estrats arqueològics, ha volgut investigar visualment i artística en els estrats socials i orgànics que incloïa i inclou.
Perdomo és el creador que enguany ha estat convidat a participar al projecte d’art i patrimoni El Batec del Temps. El seu treball, Estrats, es presenta avui a l’arena del mateix Amfiteatre, a les 21.30 h, i consta d’un vídeo i de dues galeries fotogràfiques que, a partir del vespre, es podran gaudir permanentment des del web del projecte. L’objectiu d’El Batec del Temps és provocar un diàleg entre artistes actuals i el patrimoni de Tarragona, de manera que després que Pep Escoda dialogués amb el Fòrum de la Colònia i el Circ romà el 2014, ara el Rubén ho fa amb una de les icones de la ciutat.