Quan la mirada del retrat ha mort

En arribar a l’Espai Jove Kesse, Àlexandre Ayxendri (Tarragona, 1977) tanca una de les fases de llums de l’espai. La seva última exposició, “Garbuix post imatge“, està pensada al detall, fins i tot, pel que fa a la intensitat de la llum òptima per contemplar les 11 imatges que la conformen. Amb l’artista pactem una visita guiada a la mostra, que forma part del projecte Micro-Cicle de suport als joves creadors i que es pot veure fins al 16 de març.

L’exposició és un recorregut per diferents fotogrames de pel·lícules de vampirs, com la imatge superior d’aquest article, pertanyent a Vampyr, la bruja vampiro, un film de culte del qual, segons Ayxendri, “Hitchcock va dir que era l’única pel·lícula que realment mereix ser vista diverses vegades”. En aquesta imatge s’hi aprecia el principal tret definitori de la mostra, les cremades infligides als rostres dels personatges que hi apareixen. “Vivim en un temps en què hi ha tantes imatges a Internet que gairebé no s’hi presta atenció“, explica Ayxendri, que paradoxalment, tot i la destrucció evident, vol retre’n un homenatge. Es tracta d’un treball que trastoca els usos tradicionals de la fotografia, tenint en compte que moltes imatges ja han estat abans esmicolades pel pas del temps, la pèrdua de valor i pel consum massiu de novetats a la xarxa.

Continua llegint

“Garbuix post imatge”, d’Alexandre Ayxendri

El 28 de febrer obre les portes l’exposició “Garbuix post imatge” del fotògraf tarragoní Alexandre Ayxendri. La mostra es podrà veure des del 28 de febrer fins al 16 de març a la Sala Kesse de la ciutat.

Aquesta serà la segona exposició del programa Micro-cicle, una iniciativa de la Baridiana amb la col·laboració, entre d’altres, de l’Ajuntament de Tarragona i l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona, i que compta amb el patrocini de Repsol.

Continua llegint