Tarragona s’ofereix amb èxit com a plató de cinema

Un vídeo del Youtube està ple de comentaris elogiosos sobre Tarragona. Molts curiosos pregunten en diferents idiomes quina és aquella ciutat que ofereix restes romanes a tocar del mar sota una llum tan especial. El vídeo en qüestió, amb ja més de 600.000 visites, és un anunci de l’empresa italiana Dolce & Gabbana, que va escollir l’amfiteatre de Tarragona com a escenari per promocionar una de les seves colònies. D’altra banda, fa dos mesos es va estrenar la pel·lícula Ghost Track, rodada parcialment al mateix amfiteatre. Ambdues produccions, com moltes altres, difícilment s’haurien rodat amb èxit a la ciutat sense la tasca de la Tarragona Film Office, l’oficina municipal d’atenció i promoció de les produccions audiovisuals.

A principis de 2010 l’Empresa Municipal de Desenvolupament Econòmic de Tarragona (EMDET) va assumir la direcció de l’oficina, que de moment compta amb una única professional. Des d’aleshores, s’ha col·laborat en la producció de prop de 90 sessions fotogràfiques, anuncis, videoclips o pel·lícules. D’entre aquestes creacions, destaquen els llargmetratges Hemingway for Cuba o Fill de Caín, el videoclip de la cançó “Diciembre” de Depedro i Vetusta Morla o l’espot de l’Opel Mokka.

Continua llegint

La veritat més trepidant

Dues dones en un desert caven una fossa i estan a punt de dipositar-hi una bossa que, presumiblement, amaga un cadàver en el seu interior mentre una veu en off ens diu “sempre volem saber la veritat”. Aquest és l’inquietant punt de partida de Veritas, curmetratge rodat parcialment a Tarragona i que es presentarà en el marc de les festes de Santa Tecla.

El reusenc Jesús Llungueras és el director i guionista d’aquest projecte, impulsat des de la seva productora, Juan Desafinado. Gran amant de les pel·lícules de suspens i terror, Llungueras ha ideat aquest thriller que condensa els elements característics del gènere en tan sols 20 minuts.

Continua llegint