Aquest negoci del carrer Lleida el va obrir l'any 1940 Joan Maria Pàmies Adserà, avi de l'actual propietari

El 1940 el tarragoní Joan Maria Pàmies Adserà obria al carrer Lleida un taller i botiga de bicicletes sota el nom d’Sports Pàmies. Uns anys després, aquell petit local es transformaria en un gran establiment, gràcies a la construcció de l’edifici on s’ubica actualment, al carrer Lleida número 22. Just en aquell moment, cap al 1965, el seu fill, Joan Maria Pàmies Almenara, s’incorporaria a la botiga per donar un cop de mà en el negoci familiar.
Aprofitant les àmplies dimensions del local, el negoci deixaria d’estar centrat únicament en les bicicletes i passarien a oferir als clients tot tipus de material esportiu, però també joguines i cotxets de nadons. Una amalgama de productes que oferirien fins a la dècada dels 80, moment en els qual van decidir especialitzar-se únicament en material esportiu, amb gran incidència en el món del ciclisme, la pesca esportiva, la pesca submarina, la natació, l’skateboard i els trofeus.
Fa poc més de 20 anys, la tercera generació de la família Pàmies, Joan Maria Pàmies López, net del fundador, va decidir dedicar-se al negoci. Va ser ell qui fa deu anys va detectar que alguns clients estaven deixant d’anar a la botiga i que començaven a comprar per internet. “Clients de tota la vida i, fins i tot, amics em deien que trobaven productes més barats online i em vaig veure una mica obligat a obrir una botiga online que ara suposa el 40 % de la facturació del negoci”, explica Joan Maria Pàmies.
En aquesta pàgina web únicament hi comercialitzen productes de pesca esportiva i submarina, i també trofeus, cosa que els ha permès fer-se un nom arreu de l’Estat i també en molts països d’Europa on venen regularment. “Tenim molt clients que ens han conegut a través de la botiga online, però que ara venen presencialment perquè saben que tindrem allò que busquen”, afirma Pàmies, que és un gran aficionat a la pesca.

A part d’ampliar la cartera de clients, Internet i les xarxes socials també els han permès rejovenir molt el seu perfil de comprador que, antigament, difícilment baixava dels 40 anys i ara és habitual veure per la botiga joves d’entre 17 i 20 anys. “Que hi hagi tanta informació a la xarxa també fa que hi hagi molta gent que comenci a practicar esports que potser, anteriorment, eren més minoritàris i ara poden arribar a un públic més ampli”, assegura Pàmies.
L’únic que han deixat de banda aquests darrers anys ha estat el ciclisme i les bicicletes. La jubilació del seu pare, la segona generació de Pàmies, que era el mecànic de bicicletes va fer-los decidir per eliminar aquesta línia de negoci que els resultava massa complexa de mantenir.

Com a tots els negocis no essencials, Sports Pàmies també ha hagut de tancar portes durant la crisi de la COVID-19. Fins i tot, durant un mes i mig van haver de deixar en stand by la botiga online perquè els proveïdors no podien enviar-los productes. Ara bé, a dia d’avui, el negoci torna a funcionar el 100 % i Pàmies agraeix a la clientela que els ha esperat aquest temps per tornar-se a retrobar amb ells.
Aquest article forma part de la campanya ‘Som Comerç TGN’, que vol reforçar el vincle de la ciutadania amb el comerç de proximitat.
Text i fotografies: Laia Díaz
Deixa un comentari