L’Òscar Castellano va optar per continuar amb el negoci del seu pare quan ell va decidir jubilar-se. Així, agafava les regnes d’Òptica Glass ara fa 9 anys i es traslladava al carrer de Lleida.

Entre les dues generacions, Òptica Glass suma més de seixanta anys al peu del canó del comerç de Tarragona. El pare de l’Òscar va decidir obrir el seu negoci al carrer de Colom després i va estar, ni més ni menys, que 54 anys al capdavant. Va ser arran de la seva avançada edat que va proposar al seu fill que continués amb el negoci.

Dit i fet. L’Òscar Castellano es troba ara conduint Òptica Glass amb una aposta per la modernitat en l’àmbit de les ulleres. “Vam conservar el nom, la resta és nou”, comenta. Recorda que a l’altre establiment hi tenien infinitat de maquinària que es va quedar “obsoleta” i que van haver d’innovar fins que, ara com ara, “amb pocs aparells ho fem tot”. Per Castellano, una de les claus de funcionament ha estat “reinventar-se en tecnologia”.

Una atenció 100% personalitzada

A més, també han fet un pas més enllà en l’atenció al client, molt més personalitzada actualment. La pandèmia de la COVID-19 ha provocat que ara hi hagi “un tracte molt més atent” amb les persones que visiten l’òptica, ja que han de demanar cita. Aquest fet provoca que “atengui al client amb el temps que faci falta, sense pressa”. “La gent ho accepta amb facilitat i li agrada que estiguin per ells”, explica Òscar Castellano.

Per l’òptic tarragoní, la tecnologia en el món de les ulleres “ja està gairebé tota inventada”, però sí que s’innova en disseny. Es tracta de les tendències de cada temporada, similar al que passa en la moda. A tall d’exemple, enguany “les ulleres es porten molt gruixudes i fa cinc anys eren molt petites”. En aquest sentit, admet que “cal estar al dia”, entre les visites que els propietaris fan a exposicions i el que aconsellen els representants de les marques fabricants. Castellano recorda amb un somriure que els clients entren a l’establiment “i ens demanen les ulleres de l’Òscar Dalmau, per exemple”. “Sempre hi ha algú que va per davant i marca les tendències”, diu.

Assessorar els clients segons el seu físic i personalitat

Podem dir, doncs, que les ulleres marquen la personalitat de la persona. Segons detalla el propietari d’Òptica Glass “cada persona és un món” i que “segons el tipus de físic li escauen unes ulleres o unes altres”. És aquí on s’afegeix el valor de l’assessorament per part del botiguer: “A molts dels que entren a la botiga cal aconsellar-los. Surten identificats i això és bonic, ja que a partir de llavors ja saben el que volen”.

Des d’Òptica Glass es mostren amb ganes de treballar en iniciatives per potenciar el comerç tarragoní. Espera que l’arribada, de nou, de creuers a Tarragona signifiqui una bafarada d’aire fresc per als negocis de la ciutat que actualment “no existia”. Per Castellano, seria “interessant” aconseguir que els turistes que acudeixin a la ciutat i la demarcació “arribessin al centre del municipi”.

Text: Josep Gallofré

Fotos: Òptica Glass