Un tarragoní desenvolupa una xarxa social per posar en contacte jugadors de videojocs i professionals dels esports electrònics

Els esports electrònics, també coneguts com a eSports, són les competicions que es desenvolupen a través d’un videojoc. L’auge d’internet ha fet que les competicions en línia d’alguns dels videojocs, que són considerats com a esport electrònic, hagin anat a l’alça i s’hagin convertit en una indústria que mou anualment milers de milions d’euros arreu del món.

De fet, més de 300 milions de persones són seguidores dels esports electrònic i, per exemple, la plataforma televisiva de Movistar va tenir durant un temps en emissió un canal dedicat en exclusiva a aquesta modalitat esportiva (el canal eSports), encara que la majoria d’aficionats segueixen les partides i les competicions a través de la plataforma Twitch.

Però, jugar a un videojoc pot ser considerat un esport d’elit? Alguns governs, com l’estatunidenc o l’alemany consideren que els jugadors professionals d’esports electrònics són atletes i, fins i tot, el Comitè Olímpic de Corea del Sud els ha concedit el rang d’esport olímpic.

Continua llegint

“Per crear una empresa abans cal assumir que aquesta pot fracassar”

Quan algú es planteja emprendre i posar en marxa el seu propi negoci valora si tindrà viabilitat, si hi haurà clients interessats, si aconseguirà finançament… Però, acostuma a haver-hi un factor que no es té en compte perquè hom no vol pensar que sigui possible: el fracàs d’aquella idea que obligui a tancar l’empresa en què tants esforços s’han invertit.

Amb aquesta idea i basant-se en la seva pròpia experiència havent de liquidar una empresa premiada i que havia arribat a facturar més d’un milió d’euros, els tarragonins Álvaro Díez i Josep Maria Vallvè han publicat el llibre El batacazo del emprendedor (Verssus, 2020). El seu objectiu no és altre que mostrar que el fracàs en el món de l’emprenedoria, encara que se’n parli poc, existeix i que és un panorama que s’ha de contemplar des del primer moment.

Continua llegint

Ignasi Melià: “Com a tarragoní, la mar forma part de mi”

Ignasi Melià (Tarragona, 1976) és enginyer industrial i emprenedor. Entre els anys 2007 i 2016, va viure a Suïssa, on treballava per a una empresa multinacional del sector de l’automoció. Malgrat la seguretat laboral i l’estabilitat econòmica de què gaudia en terres suïsses, un bon dia va sentir la necessitat de tornar a casa. En la seva decisió hi va pesar l’enyorança, però també les ganes d’endegar nous camins.

Com que sempre li havia agradat l’estil de les marques de roba del món del surf, Melià es va plantejar de crear-ne una de pròpia“Vaig dir-me, amb tot el talent creatiu i productiu existent a Catalunya, no en podríem tenir una de nostra?”. Tenint en compte, a més a més, que a la costa mediterrània es practiquen diferents esports relacionats amb les planxes (surf, paddle surf, windsurf, kitesurf), així com altres disciplines, com el patí català o el kayak, Melià va veure-hi de seguida una oportunitat de negoci.

Continua llegint