Alba Campabadal: “Els hàbits de consum de televisió, arran del tipus de vida actual, estan evolucionant cap a la televisió a la carta”

<p>Viu a Toronto on treballa en la posada en marxa d'un canal de televisió dedicat a la lliga de futbol canadenca</p>

Alba Campabadal Claros (Tarragona, 1986) és enginyeria tècnica de telecomunicacions, especialitzada en Imatge i So, però després de cursar un master en gestió i organització d’esdeveniments va descobrir que li agradava exercir de productora.

Va comentar-ho a Mediapro, empresa on treballa des de fa 10 anys, i de seguida va fer el salt a la producció televisiva de les retransmissions de Formula 1. Actualment, treballa pel departament de retransmissions de futbol i s’ha traslladat a viure a Toronto per treballar en la posada en marxa d’un canal de televisió, One Soccer, dedicat a la lliga de futbol canadenca, la CPL.

Al seu currículum hi diu que és Exective Producer Broadcast Operations. Què és exactament això i quines són les seves funcions?

Bona pregunta… Diria que és el resum perfecte del títol i l’oportunitat que m’ha donat el millor mentor a qui m’he creuat pel camí (m’encantaria mencionar-lo, però és molt humil).

La meva funció inicial en aquest projecte de la lliga canadenca era donar suport pel llançament del canal i el centre de producció i tornava a Barcelona. Hi havia d’estar només entre 2 o 3 mesos. Finalment, però em van encarregar ser la productora executiva, és a dir, coordinar i prendre decisions, sobre totes les operacions que cal portar a terme per fer la producció audivisual.

Cada dia vaig descobrint alguna cosa nova, ja que faig una mica de tot: coordinació i supervisió de les produccions de camp, implementació de la filosofia del grup a nivell de línies de qualitat i tècniques…

Què és la Canadian Premier League?

A grans trets, és la primera lliga de futbol professional a nivell nacional. S’havia intentat tirar-ho endavant fa un parell d’anys, però l’acord amb Mediapro a permès, finalment, posar-ho en marxa.

Hi ha set equips de cinc províncies diferents del Canadà que competeixen en dues parts de la temporada, la de primavera i la de tardor. Com a colofó, es farà un campionat entre els guanyadors de les dues temporades.

En l’àmbit televisiu, què estan fent?

Estem engegant un projecte, tot i que realment són varis a la vegada. L’objectiu és crear un canal de televisió dedicat al futbol canadenc (One Soccer). Ara mateix, estem en emissió en Plataforma OTT amb partits en directe i a la carta de la Candian Premier League.

Tot i això, a la vegada s’està negociant per poder emetre per cable i obrir el canal de televisió com a tal per poder adquirir lligues internacionals, generar de continguts propis i oferir moltes més hores de programació sobre altres lligues i competiciones canadenques.

Cap on creu que va el món de la televisió? Quin és el seu futur?

Doncs la resposta la tenim en aquest mateix projecte que estem engegant. És un híbrid entre una plataforma amb vídeo a la carta i un projecte de canal de televisió per cable.

Des de la proliferació d’internet, l’evolució de la televisió ha estat vertiginosa. Fa uns 10 anys que vaig acabar d’estudiar, però a la carrera encara em parlaven de televisió analògica! Diàriament aprenem conceptes que hem d’adaptar a l’actual de consum de TV.

Creu que arribarà el dia en què es consumirà únicament televisió a la carta?

Com a opinió més personal que profesional, crec els hàbits de consum de televisió, arran del tipus de vida actual (infinites hores de feina, horaris complicats…), estan evolucionant cap a la televisió a la carta.

És quelcom que també està passant amb la ràdio. Tot i això, tot i la disminució de consum, la ràdio, com a tal, no ha desaparegut i tampoc crec que ho faci la televisió, tot que és evident que encara evolucionarà i canviarà molt més.

Text: Laia Díaz
Fotografies: Cedides

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>