La Valle García va néixer el juliol de 1980 a Tarragona i actualment viu a la Pineda, a Vila-seca. Treballa en una botiga de roba i el seu temps lliure el dedica a estar amb la família i els amics, a escoltar música i, sempre que pot, a fer fotos. Això sí, només amb el mòbil. I és que la Valle és una de les persones que li ha agafat el gust a això d’utilitzar un petit aparell de butxaca que t’obre grans finestres a paisatges i llocs impensats i que, a més, et permet compartir-los. I, sobretot, a noves relacions amb persones que tenen la mateixa afició.

Amb un estil net, elegant i que explora textures i colors, la Valle ha sabut treure partit del que ella anomena “IGtòpics” i portar-los al seu terreny. Per això, ella és La Fotògrafa Convidada del mes de juliol per Tarragona Cultura i la seva sèrie mostrarà la cultura a través dels seus ulls cent per cent instagramers… Voleu conèixer-la millor en l’entrevista que li hem fet?

Com definiries el teu estil fotogràfic?

No puc definir-lo perquè no el tinc… Si les meves fotos tenen un tret característic és que estan fetes i editades amb mòbil. M’encanta reconèixer el segell personal de cada usuari i és allò que busco a les meves mobilgrafies.

Quins temes t’agrada tractar en les teves imatges? 

M’agrada fotografiar entorns naturals amb personetes com a protagonistes, m’agrada captar la bellesa, la llum, les formes, l’arquitectura, els detalls i l’harmonia d’un lloc.

Diries que hi ha un “estil instagramer”, és a dir, un estil propi d’IG?

Sí, és clar que existeix… Es creen tags específics que a mi personalment em serveixen d’inspiració: #jumpstagram, #fromwhereistand, #puddlegram, #caughtgramming, #strideby, #tired_portraits.

IMG_3392

Des del teu punt de vista, què és el que fa que una foto sigui bona o no ho sigui tant?

Per mi una foto bona m’ha de transmetre quelcom: una emoció, un sentiment.

I què és el que fa que una foto “triomfi” a Instagram?

Doncs suposo que el que triomfa a Instagram és l’originalitat.

Quan vas entrar a Instagram? Com vas conèixer l’aplicació?

La primera foto la vaig penjar a l’octubre del 2012. Estava interessada per l’app i no entenia molt bé com funcionava. Vaig enredar al meu company per assistir a una xerrada d’Instagram que organitzava @igerstgn a la Biblioteca de Tarragona. En aquell moment em vaig adonar que la fotografia mòbil tenia infinites possibilitats.

Diries que hi estàs “enganxada” ?

Enganxada! En algun moment m’he plantejat tancar el compte, però quan portes molt de temps a l’app és difícil. No només deixaria de compartir fotos, la part social és el que fa que continuï per aquí.

Què té de bo i de no tan bo aquesta xarxa social?

Per mi el millor de tot això és la gent que hi ha al darrere de cada perfil, que amb el temps vas desvirtualitzant. M’agrada la positivitat que em transmet formar part d’aquesta xarxa. No és tan bo, diria, el temps que hi inverteixes…

Mires d’una altra manera des que la utilitzes?

La veritat és que la fotografia et fa anar despert per la vida. Potser ara em fixo en detalls que abans em passaven desapercebuts. Emocionar-te perquè has trobat una llum màgica o una perspectiva diferent és enriquidor.

IMG_2635

Digue’ns 5 usuaris de la xarxa que no ens hem de perdre i per què.

@makrabeus: és dels primers igers que vaig començar a seguir, el seu estil propi enganxa.

@dete_71 i @schutss: També dels primers que vaig començar a seguir. Les seves galeries són inspiradores.

@la_malatica_potingue: m’encanta l’elegància que tenen les seves fotografies.

@olgavimo: el seu Olgaland i la llum de les seves fotos em fascinen.

@ingocat: el meu company de vida i també en aquest joc. Pots trobar de tot a la seva galeria. És divertida.

Què opines de la introducció de la publicitat a la xarxa?

Previsible i normal. La publicitat forma part del nostre dia a dia, i a les xarxes socials passa el mateix.

I com veus el fenomen dels “influencers” a Instagram? Són una bona manera de difondre els productes de les marques?

Les persones ens fixem en allò que fa o deixa de fer la gent; els usuaris amb molts seguidors arriben a més gent; tenen una repercussió quantificable, i, per això, les marques confien en ells.

I quina incidència creus que té Instagram des del punt de vista turístic? 

Les xarxes socials són el “boca-orella” del segle XXI. Aquestes estan esdevenint una eficaç eina de promoció turística. Les administracions i patronats, així com marques turístiques, ho saben, i, per això, cada cop hi confien més. Instagram és una potent plataforma de difusió i promoció turística i cultural, sens dubte.

Què opines de la gran afició que genera avui la fotografia entre tanta gent? 

Ho veig positiu. Penso que és una afició que t’obre la ment, que et fa conèixer llocs, compartir moments amb gent que té la mateixa afició que tu.

Ens podries avançar el tema que tractaràs en la sèrie per a Tarragona Cultura?

Tractaré la cultura a través dels ulls d’un instagramer! IGtòpics!

IMG_4879

Gràcies, Valle, ja tenim ganes de descobrir les característiques de l'”estil instagramer” amb la teva sèrie.

Entrevista: Rosa Comes
Imatges: Valle García (@valleklau a IG)