Un grup d’alumnes del col·legi Lestonnac competeix per poder desenvolupar una aplicació a Silicon Valley

Una xarxa social que posi en contacte gent que té algun tipus de necessitat, de caire social, amb voluntaris. Aquesta és la idea amb què un grup de tres alumnes de Batxillerat del col·legi Lestonnac intentarà guanyar aquest dissabte 22 de juny la quarta edició del certamen Audi Creativity Challenge.

Es tracta d’una competició d’àmbit estatal que premia projectes d’innovació i creativitat i, en aquesta ocasió, la temàtica de la proposta havia de resoldre un problema social. En total, s’hi van presentar 511 iniciatives i només una desena han estat seleccionades per a la final que se celebrarà a Madrid aquest dissabte.

Un dels equips seleccionats ha estat el Melius del col·legi Lestonnac, format pels alumnes Gabriel Lettenström, Tzaitel Virgili i Ana Navarro i el seu driver (tutor del projecte) Joan Pelejà.

WeLink és el nom amb el qual han batejat la seva proposta, una plataforma que permet connectar les persones que formen part d’un mateix entorn social per tal de promoure l’ajuda voluntària entre elles i la solidaritat sense un interès amagat.

Continua llegint

Convertir una classe en un pis hiperrealista amb vistes al mar

És possible convertir una classe d’una escola en un pis amb cuina, saleta, bany i habitacions? A l’Escola El Miracle ho van fer. Van construir Un pis amb vistes al mar, un projecte que els ha permès guanyar un dels 25 premis Baldiri Reixac, dins de la modalitat d’experiències.

Representants de l’escola recollint el Premi Baldiri Reixac

La idea va sorgir durant una classe de matemàtiques de 6è Primària. Els alumnes estaven aprenent com mesurar perímetres i superfícies i van començar a posar-ho en pràctica prenent mides de la seva pròpia classe.

Continua llegint

La plàstica com a eina de cohesió social i de resolució de conflictes

Demostrar que la plàstica va molt més enllà del “pinta y colorea”. Aquest és un dels objectius que es van marcar Eloïsa Valero i Thais Salvat, dues professores d’arts plàstiques de secundària, quan el 2015 van decidir crear un projecte anomenat L’artista va a l’escola.

Impulsat, en aquell moment, en el marc del Teler de Llum, van començar a promoure que els alumnes d’educació primària, secundària i batxillerat tinguessin l’oportunitat de compartir idees i poguessin estar amb contacte directe amb artistes de diferents disciplines.

La idea era, i segueix sent, apropar les aules als llenguatges artístics contemporanis de la mà dels mateixos artistes.

Ara bé, el projecte ha anat evolucionant i, després de moltes creacions fetes a les aules gràcies a les sinergies entre alumnat i artistes, el curs vinent farà un salt fora dels centres educatius.

Continua llegint