Un grup d’alumnes del col·legi Lestonnac competeix per poder desenvolupar una aplicació a Silicon Valley

Han creat una aplicació que vol posar en contacte persones per promoure l’ajuda voluntària

Una xarxa social que posi en contacte gent que té algun tipus de necessitat, de caire social, amb voluntaris. Aquesta és la idea amb què un grup de tres alumnes de Batxillerat del col·legi Lestonnac intentarà guanyar aquest dissabte 22 de juny la quarta edició del certamen Audi Creativity Challenge.

Es tracta d’una competició d’àmbit estatal que premia projectes d’innovació i creativitat i, en aquesta ocasió, la temàtica de la proposta havia de resoldre un problema social. En total, s’hi van presentar 511 iniciatives i només una desena han estat seleccionades per a la final que se celebrarà a Madrid aquest dissabte.

Un dels equips seleccionats ha estat el Melius del col·legi Lestonnac, format pels alumnes Gabriel Lettenström, Tzaitel Virgili i Ana Navarro i el seu driver (tutor del projecte) Joan Pelejà.

WeLink és el nom amb el qual han batejat la seva proposta, una plataforma que permet connectar les persones que formen part d’un mateix entorn social per tal de promoure l’ajuda voluntària entre elles i la solidaritat sense un interès amagat.

La idea és que la persona voluntària o la qui necessita ajuda es creen un perfil i especifica les seves preferències o necessitats, i l’aplicació les posa en contacte. “Si t’has trencat una cama i necessites que algú et passegi el gos durant uns dies, a través de l’app pots localitzar a una persona amant dels animals i que et pot donar un cop de mà”, explica el tutor del projecte.

De fet, l’objectiu dels alumnes és que es converteixi en la xarxa social de solidaritat de referència, de manera que agafa els punts fort de moltes altres aplicacions, com ara Facebook, Instragram, Linkedin, Booking, AirB&B, Wallapop, Uber i, fins i tot, Tinder.

Desenvolupar el projecte a Silicon Valley, Califòrnia

Haver arribat a la final és tot un reconeixent a la feina, però el premi al qual encara opten és un curs de creativitat durant el mes de juliol a Silicon Valley, Califòrnia, on l’equip vencedor tindrà l’oportunitat de desenvolupar el seu projecte i implementar-lo.

L’equip guanyador s’escollirà a través d’una votació ponderada entre la decisió del jurat del certamen i la puntuació obtinguda als vídeos finals del projecte a través d’un procés de votació a les xarxes socials. El vídeo dels alumnes de Lestonnac es pot votar fent m’agrada en aquesta publicació de Facebook.

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>